Velkommen

- Billede galleri -

Behandling af børn & unge

Behandling af ældre & handicappede

Hvem har gavn af en afbalancering?

Etiske regler

Kinesiologi - Alternativ Velvære

Formålet med terapien:

Formålet med terapien er at afdække klientens situation og sætte personen i stand til at få en oplevelse af, at det er muligt at tænke og handle anderledes.

Når vi bliver bragt i en stress situation, sker der straks en masse forskellige fysiologiske, biokemiske og nervemæssige ændringer.

Dette slid på kroppen skaber en formindsket modstands-kraft og fører til et væld af forskellige smerter, lidelser og sygdomme.

Disse automatiske forandringer er nogle af kroppens reaktioner, når den skal forsvare sig aktivt mod en trussel eller aktivt skal undgå denne trussel.

Når legemet forbereder sin reaktion mod den stress-givende faktor bliver blodtilførslen til specifikke dele af hjernen mindre, nerve-systemet bliver dirigeret fra en underforsynet hjerne og man reagerer via gamle tanke
og handlemønstre.

I stedet for at handle bevidst med nye valg, reagerer vi ud fra vores tidligere erfaringer og programmeringer, som kan stamme helt tilbage fra barndommen.

Problemerne kan ikke løses med mere og mere medicin, der blot undertrykker vores symptomer og skaber nye og værre problemer.

Kinesiologien anvender en teknik: ”Stress Release”, der med succes sammen med andre teknikker kan hjælpe folk til at bryde ud af negative kost og tankemønstre, til at formindske deres følelses-mæssige stress, til at befri sig fra smerte fra gamle ulykker, til at komme sig over indlærings-vanskeligheder m.m.